Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Δρόμος

00:19. Το τελευταίο βράδυ στη Θεσσαλονίκη. Αύριο στην Αθήνα, στο σπίτι, μετά από εβδομάδες ταξιδιών. "Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος" λέει ο ποιητής, όμως σαν πεζός που είμαι και κυνικός εύχομαι να είναι σύντομος χωρίς πολλές στροφές και ανηφόρες μέχρι τη δική μου Ιθάκη. Η αλήθεια είναι ότι βαρέθηκα το τελευταίο δίμηνο να μιλάω με τη γυναίκα μου στο τηλέφωνο. Γι' αυτό ανυπομονώ αύριο τέτοια ώρα να είμαι στο κρεβάτι μου και να κοιμάμαι. Βέβαια ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς. Μέχρι τότε θα γράψω για κάτι που πρόσεξα πριν από λίγο. Κοιτώντας το προφίλ μου, διαπίστωσα ότι είμαι υδροχόος και άλογο. Νομίζω ότι σαν πληροφορία αυτό είναι εντελώς αδιάφορο για ένα φυσιολογικό άτομο. Έχω βαρεθεί να ακούω τι καλό ζώδιο είναι ο υδροχόος και τι έξυπνο και τι καταπληκτικό. Είναι απίστευτο τι θα ακούσεις από ένα άτομο που βρίζει το "παπαδαριό" όλη την ώρα, αν το ρωτήσεις, για πλάκα - τί το ήθελα, για την καρμική συμβατότητα ενός υδροχόου του πρώτου δεκαήμερου με ωροσκόπο ταύρο και μίας διδύμου του τρίτου με ωροσκόπο σκορπιό όταν ο Δίας είναι στην παρθένο. Ανάλυση να μην ξέρεις από που να κρυφτείς για μια ολόκληρη πτήση, 2 ώρες και, χωρίς σταματημό. Αλλά η επανάσταση επανάσταση. Η θρησκεία όποιο του λαου. Ο ανάδρομος Ερμής όμως; Εδώ τα χαλάμε άλλο οι δεισδαιμονίες τύπου ορθοδοξία και άλλο τα λεγόμενα της κυρίας Παπαρίδου που βγάζει ωροσκόπιο με κουμπιουτερ! Που έχουμε μπλέξει! Αριστεροί διανοούμενοι, κατίνες της διπλανής πόρτας, επιστήμονες και αγράμματοι με το βιβλίο αστρολογίας στο χέρι. Και καλά να κάνεις μια προσπάθεια να ψελίσεις κάποιο σοβαρό επιχείρημα, κάηκες. Τι σκοταδιστής, τι φανατικός, τί κυνικός μηδενιστής,τι φονταμενταλιστής θρησκόληπτος και άλλα τέτοια θα ακούσεις. Τι να κάνουμε "θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία". Πως να τολμήσεις να κοιτάξεις μπροστά και να προχωρήσεις ξέροντας ότι μόνο εσύ είσαι υπεύθυνος για τις πράξεις σου. Θα μου πεις τώρα και η θρησκεία; Κοίτα σαν ορθόδοξος πιστεύω ότι θα κριθώ για τις πράξεις μου, εφόσον μόνος υπεύθυνος για αυτές είμαι εγώ. Με την αστρολογία, δεν είμαι υπεύθυνος για τίποτα. Τα άστρα το λένε. Αυτά φταίνε. Εγώ δεν ξέρω τίποτα είμαι θύμα του σύμπαντος. Μιλάμε για κακομοιριά γαλαξιακών προδιαγραφών. Γι' αυτό σκασίλα μου για τα ζώδια σας και αν ακόμα μπορούσαν να καθορίσουν τη ζωή μου. Καθορίστε ότι θέλετε, στη ζωή του Γιάννη, αποφασίζει ο Γιάννης (εντάξει και η γυναίκα μου, δηλαδή μόνο αυτή αλλά αυτό δεν είναι του παρόντος).
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.

Αυτό το Λαιστρυγόνα που τον λένε ωροσκόπιο και τον Κύκλωπα τον αστρολόγο επιλέγω να μην τους κουβαλάω. Ας κριθώ εγώ για τα λάθη μου και όχι ένα ουράνιο σώμα σαν το αγριο Ποσειδώνα. Αυτά για απόψε

1 σχόλιο:

ria είπε...

μέχρι να δω τι γράφεις για τα ζώδια, ήμουν έτοιμη να γράψω ότι δεν κατάλαβα γρι!
μετά διαπιστωσα ότι και συ δεν τα πολυπάς αυτά!

με το καλό να επιστρέψεις στην οικογένειά σου, να τους χαρείς και να επιστρέψεις στη ρουτίνα της καθημερινότητας με τις γυναίκες σου να σε περιποιούνται και να σε προσέχουν!